17 d’abr. 2008

Amics retrobats?

No us recordaria o evocaria ningú en l'actualitat política francesa aquest personatge recurrent que sortia amb diferents aspectes i disfresses en l'almanac de "l'Os à Mœlle"* de l'any 1981? Déu n'hi do, sembla mentida, no? Aquest "Os" el va dibuixar el meu amic Pascal Massonnat. I justament l'acabo de tornar trobar gràcies a Internet. Us parlo de quan ens vam conèixer... fa més de... 30 anys!
En aquests temps en Pascal era dibuixant.
A demés del ja esmentat almanac de "l'Os à Mœlle", va col·laborar a la molt famosa revista francesa de còmics "Pilote".

A costat d'això té publicats uns quants àlbums per nens:

Le Petit Homme Déprimé; Garnier, 1976
Le Poseur de jour; Les Éditions de l'Agora, 1983
Le Fumeur de ciel; Les Éditions de l'Agora, 1983
Les objets en colère; Les Éditions de l'Agora, 1984
Des rêves bien encombrants; Les Éditions de l'Agora, 1985

Avui en Pascal Massonnat és pintor.




Ara per ara, només hem intercanviat un missatge. Em fa molt de goig haver-lo retrobat, goig i angoixa alhora. Goig per les tantes i moltes coses que vam compartir allà, al Val d'Oise i angoixa per causa del temps que ha anat fent la seva obra. I aquesta obra la veiem molt més sobre els altres que no pas sobre nosaltres mateixos, esclar! Com jo el veig, bé em deu veure ell a mi... sempre em vaig dient en tals circumstancies i sense fer-me pena, no em fa cap goig. No us parlo de la gent que no arribo a reconèixer i que em diu que ja m'hauria ben conegut perquè "no has canviat"... diuen! Bufa!



* "l'Os à Mœlle": va ser creat el 1938 per Pierre Dac (1893-1975) com: "el diari dels tocats de l'ala" (loufoques). Va cessar de ser publicat el 1940 i reprengué unes quantes vegades en els anys 60.

2 comentaris:

Toni Ros ha dit...

Una notícia que us pot interessar:

Ajudem La Bressola

Joan-Pere Sunyer ha dit...

Toni, ja ho havia llegit en el teu blog. Potser saps que a Prada, tenim una Bressola i que tinc previst fer-hi una intervenció molt aviat.