7 de juny 2008

INSTANTS POÈTICS: VICENT ALONSO

Continuem la nostra passejada poètica pels països catalans. Després de Mallorca i havent fet estada al Principat en companyia d'Antoni Clapés, ara nos en baixem cap a l'Horta de València. Allà hi anem a trobar En Vicent Alonso. Si doneu un cop d'ull a les seves pàgines personals -i us aconsello fer-ho- a més de trobar-hi dades biogràfiques, ja veureu que Vicent Alonso és una personalitat rellevant de les lletres catalanes*. Universitari, assagista, traductor... i quin traductor!: Baudelaire, Tzara, per la poesia... i per la prosa, tot just acabats de "regirar" al català, els tan famosos Essais de Michel de Montaigne. Ara, de moment, nosaltres nos interessarem al Vicent Alonso poeta. Com vaig arribar-hi fins a ell?... Encara una vegada, feu-li la pregunta al Carles Camps! Si, si. Del Carles a l'Anna Montero -de qui vaig llegir poemes fa poc- i de l'Anna al Vicent... aquest és el camí que jo vaig seguir. I això fa que, intercanviant correus electrònics amb ell, em vaig trobar amb una petita antologia poètica de Vicent Alonso on vaig triar els poemes que us aniré llegint durant la quinzena.

*Altre enllaç d'interès: Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes.