9 de nov. 2008

INSTANTS POÈTICS V-5


















Jep GOUZY

Recordo el dia que em vaig comprar, a can Torcatis, el seu recull: Com l'aigua enterboleix el vi... amb un seguit de 7 gavats sobre lino de Claudi Meyer que acompanyava els poemes. En aquests anys vivíem i treballàvem al Val d'Oise i m'aprofitava les vacances per a fer provisió de llibres i revistes. Molt més tard, ja havent tornat al país vaig fer coneixença amb en Jep Gouzy.
El vaig anar a visitar a Sant Feliu d'Amunt una tarda . Vam parlar de poesia ben segur i ell em va proposar de fer-li passar alguns poemes meus per la revista OC en la qual es feia càrrec -i continua- del quadern anomenat: Germanor. Vaig enviar-ne d'altres, fins i tot per participar al n° 878-879 de juny-juliol de 2002 de la revista EUROPE en companyia de Coleta Planas, Gerard Jacquet, Aleix Renyé, jordi Pere Cerdà i, evidentment, en Jep Gouzy. Es tractava d'un dossier intitulat: Poètes occitans et catalans. Aquí el vull regraciar i saludar la seva dedicació perseverant a la difusió de la poesia catalana.
Recordem que en Jep va venir als estudis de Ràdio Arrels per a enregistrar el n° 2 de EHA! : I el
mar, allà com el plat dels deus... que va ser emès entre el 20 de febrer i el 3 de març de 2006.
A més de ser un poeta prolífic, segur el més productiu de Catalunya Nord, Jep Gouzy també és prosista. Llegiu la seva obra narrativa completa publicada a Viena-Columna en dos volums: Aposta perduda i Entrada de fosc.