14 de maig 2012

Tornant de Barcelona

Aquest diumenge 13 de maig, a  20:30 h a la sala MOOG, Arc del teatre, 3, es va fer, organitzat per l'Àlex Susanna, i en el marc del XXVIII FESTIVAL, un homenatge al nostre poeta i amic de Sant feliu d'Amunt: JEP GOUZY, amb el motiu que enguany farà 80  anys.
Després dels parlaments de l'Àlex Susana de  la Mercè Trullen Thomas i de l'Eduard Escofet que van constituir la primera part, va venir la part pròpiament poètica i musical de l'acte que havien denominat: 
 «Jep Gouzy’s jazz-poetic-session». 
 En aquesta segona part, primer en Jep va interpretar amb l'acompanyament del nostre còmplice i amic Maties Mazarico i dels seus instruments: tamborí, mandola, clarinet de canya... el seu Tríptic per a John Coltrane -amb suplements-. Unes meravelles de jazz de debò.
Després em va tocar a mi donar lectura de cinc poemes que m'havia triat tenint a l'esperit que d'una manera o altre havien de fer sentir com un eco de certes obres d'en Jep. Com sempre, entre en Maties i jo, la total i mútua confiança, que tenim permet que les coses passin  . Per acabar la meva intervenció en Jep ens havia demanat expressament que cantéssim el meu Jep Gouzy's blues, aquest mateix que havia escrit i li havia dedicat l'any 2000 a l'ocasió de l'homenatge que se li havia fet a Sant Feliu d'Amunt. Llastimosament el compas i jo no ens avenim pas massa... però, vaja no li ho podia refusar, doncs... vinga, el vaig cantar. No comento.
Li tocava al Maties concloure la session interpretant cançons seves: poemes d'en Jep i d'en Francesc Català que havia musicat ja fa anys. El punt final, a la demanda d'en Jep, va ser la cançó homenatge al seus pares, una jota molt encertada i tot i que alegre commovedora.
Algú va dir que unes 120 persones van assistir a l'acte, no me n'esperava tant. Personalment em sento molt content, fins i tot feliç d'haver-me beneficiat de l'oportunitat de fer sonar els meus poemes a Barcelona, capital de la nostra estimada llengua.
Abans de posar el punt final a aquest post vull saludar l'Àlex Berenguer, lector-seguidor d'APuntS i PARladureS que em va fer el plaer de venir-me a escoltar i amb qui vaig poder parlar un momentet. Moltes gràcies, amic de les paraules.