23 d’oct. 2020

Haikus i records

 Tractant de haikus, nostàlgic, avui, em recordo del Norbert Narach i dels seus...










Acabat d'imprimir abril de 1998

Il·lustracions 
Gérard Jacquet

El Norbert me'l va dedicar  el 12 d'abril de 2000


El recull aplega 36 poemes. Em permeto, per saludar el seu autor copiar-ne aquí tres. 

Sota els meus passos
craquegen unes fulles
De l'arbre despullat

Bo, cap dels poemes del recull respecta la "norma", la mètrica formal del gènere que és 5-7-5... Bo, tampoc hi surt "l'imprescindible" kigo que refereix a la temporada, l'estació, al temps... Tot i això, em van agradar molt i sempre m'agraden. Un moment... I si la tramuntana feia de kigo?

Sota la porta
La tramuntana fresca
s'ha fet un camí 

I aquest darrer. 

El gran xiprer verd
Galleja al cementiri
Ell sol hi és viu

Em recordo el dia que el Norbert va venir -amb uns accessoris estrambòtics- a Ràdio Arrels com autor convidat durant la temporada 2006-2007 del programa INSTANTS POÈTICS per llegir 10 poemes.